E-commerce medewerker

De functie

Naast onze bestaande (offline) verkoopactiviteiten zijn wij onze online verkoopactiviteiten aan het uitbreiden en upgraden. Wij zijn op zoek naar een gedreven en professionele e-commerce medewerker die deze vertaalslag naar de toekomst kan maken en onze webshop verder kan opbouwen. Binnen deze rol ben jij de verantwoordelijke voor het onderhouden en verder uitbouwen van onze webshop. Je zorgt voor de benodigde afstemming met andere afdelingen om ‘jouw e-commerce business’ zo goed mogelijk te laten verlopen (denk aan o.a. marketing, logistiek, operations). Jij bent hét gezicht en de driver van de e-commerce tak. Waar nodig krijg je natuurlijk ondersteuning en is het mogelijk om te sparren met jouw online marketing/website collega’s.

Wat ga je precies doen?

  • Je bent medeverantwoordelijk voor de webshop omzet en zorgt ervoor dat de bijbehorende accounts goed lopen en verder worden uitgebouwd;
  • De webshop door ontwikkelen en onderhouden;
  • Je rapporteert op regelmatige basis over de diverse relevante KPI’s van jouw accounts;
  • Je analyseert de juiste zaken en zet kansen om in plannen, om zo de online revenue/marge te vergroten.

Je rapporteert aan de sales director en daarnaast zal je ook veel contact hebben met de IT, marketing en de sales afdelingen in het buitenland.

Ben jij onze nieuwe collega?

Je bent in staat om projecten te leiden waar diverse afdelingen bij betrokken zijn, bent analytisch sterk en kan data gedreven werken. Daarnaast streef je altijd naar optimale commerciële resultaten. Ook ben je in staat om met de diverse accounts commerciële en e-commerce/marketing activiteiten af te kaarten, te monitoren en uit te voeren.

Wat wij verder nog belangrijk vinden:

  • Een afgeronde HBO/WO-opleiding in een commerciële richting;
  • Minimaal 2-3 jaar relevante werkervaring in e-commerce;
  • Goede kennis van, en zelfstandig kunnen werken met de IT-systemen (MSOffice, etc.) en bij voorkeur kennis van Navision;
  • Sterke verandermanagement en projectmanagement vaardigheden;
  • Je bent bereid om je koffer te pakken voor internationale reizen;
  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Aanbod

  • Een unieke kans om jouw talent en kennis toe te passen binnen een dynamische, internationale en enerverende omgeving waar een goede werksfeer heerst;
  • Goede arbeidsvoorwaarden waaronder een goed salaris, 25 vakantiedagen, reiskostenvergoeding, een pensioenregeling waarbij wij 2/3 deel van de premie betalen en flexibele werktijden;
  • Een heerlijke en gezonde lunch;
  • Je krijgt de mogelijkheid om te investeren in jouw ontwikkeling door middel van het volgen van opleidingen en/of cursussen en de kans om onderdeel uit te maken van de verdere digitale transformatie van Topbrands, een unieke kans om jezelf (verder) te ontwikkelen in jouw vakgebied;
  • Het betreft een fulltime functie (40 uur).

Past dit bij jouw ambitie?

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met René van der Steeg Manager Marketing & E-commerce, te bereiken via 0186 – 577 188 of This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Interesse in deze mooie baan? Mail je gemotiveerde sollicitatie met cv en foto naar Topbrands Europe B.V. | T.a.v. Ymke Verkamman | This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (vermeld bij het onderwerp ‘E-commerce medewerker’). Of vul onderstaand formulier in!

Let op: fulltime beschikbaarheid is een must!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Apply for job

Interested in this job opportunity?

Fill in the form below!

  • Allowed formats: (doc,docx,pdf)

  • Please make sure all required fields are filled out correctly!